|
REC6153106 |
El mòbil a l'aula |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Primària-Secundària-Formació Profess. |
|
|
|
1/6/2024 - 24/6/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Aprenonline
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
15AO El mòbil a l'aula
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/06/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
En aquest curs a organitzar activitats per a fer amb el mòbil a l'aula.
En un curs teòric es va exposant les diferents possibilitats del mòbil a l’aula, i proposant activitats per a realitzar amb el mateix mòbil. La persona participant anirà fent diverses captures de pantalla per a poder presentar en la plataforma Moodle, així el formador pot fer-ne el seguiment i avaluació contínua.
El mòbil a l’aula és molt interessant perquè actualment tot l’alumnat de l’ESO, FP i batxillerat en té un. I a alguns cursos d'Educació Primària també. El mòbil permet desenvolupar la classe de forma més interactiva, entenedora i motivadora.
La formació serà a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/015-el-mobil-a-laula/
|
| |
Objectius |
Objectiu principal:
Incorporar el mòbil a les activitats didàctiques
Objectius específics:
Cercar pàgines a Internet aptes per a mòbils, Viquipèdia, diccionaris, de continguts variats... de forma que siguin accessible si entenedores per l’alumnat. Hi ha pàgines més o menys atractives per treballar amb pantalla de mòbil, cal saber destriar-les.
Generar codis QR, per a possibilitar l’accés de forma immediata a diferents adreces
Crear webs o blogs per coordinar els enllaços, de manera que l’alumnat pot accedir a diferents pàgines de manera endreçada
Conèixer i treballar aplicacions de totes les matèries.
Analitzar jocs interactius, fer baixar-se alguns jocs que hi ha a la xarxa que poden enriquir i ampliar el que es treballa a l’aula
Utilitzar les xarxes socials per educar en valors.
Utilitzar el moodle per activitats per a mòbils. Creació de qüestionaris, tasques senzilles, incorporar SCORMs senzills...
Utilitzar les eines del Google; formularis, documents compartits...
Executar un projecte on es constati l’ús del mòbil en diverses possibilitats a l’aula
|
| |
Continguts |
Tema 1:
Introducció
Internet a l’aula
Sistemes IOS i android
Preparant l’aula
Pàgines adaptades al mòbil i aplicacions.
Web pròpia o bloc
Codi QR
Accés a partir de lligams
Tema 2:
El núvol
Moodle
Diccionari Institut d’Estudis Catalans
Viquipèdia
Mapes
Altres pàgines
Aplicacions
Tema 3:
Les xarxes, sí o no
Valors a la xarxa
Adreça electrònica
Imatges
Facebook
Twitter
Instagram
Tema 4:
Moodle
Pàgines webs al Moodle
URL al Moodle
Tasques al Moodle
Glossaris al Moodle
Tema 5:
Qüestionaris
Qüestionaris al Moodle: banc de preguntes
Qüestionari al Moodle: preguntes V/F
Qüestionari al Moodle: preguntes de resposta múltiple
Creació d'un qüestionari al Moodle
Creació d'un qüestionari
Qüestionaris amb el Google
Kahoot a l'aula
|
| |
Formador/a |
Mariona Sanz Valls
|
| |
Avaluació |
Cada setmana caldrà presentar 5 activitats completes. Des de la tutoria s'aniran avaluant.
Des de la tutoria s'anirà avaluant cada una de les tasques, en cas que alguna tasca sigui incorrecta o incompleta es proposarà al participant que la repeteixi.
Les tasques que s'avaluaran són:
- Tasca del moodle; captura de pantalles on es vegin els diferents recursos del moodle del centre
- Tasca d'internet al centre; un petit estudi i valoració del funcionament d'internet del centre i propostes de millora
- Tasca: Analitzar el sistema operatiu del mateix mòbil.
- Tasca: Distingir entre pàgines web adaptades al mòbil i les que no, fer diferents captures
- Tasca: Crear un codi QR, escanejar-lo amb el mòbil i obrir la pàgina, explicació del procés i captura
- Tasca: Creació d'enllaços des de diferents llocs; blogs propis, pàgines web pròpies....
- Tasca: ús de núvols, penjar arxius al núvol des del mòbil, explicar el procés
- Tasca: Diccionari de l'IEC, ús del diccionari i captures de pantalla.
- Tasca: La Wikipedia, ús i captures
- Tasca: Els mapes al mòbil, estudi dels mapes, trajectes, escales... captura de pantalla.
- Tasca: Cerca de diferents aplicacions per a mòbils, explicació de 3 com a mínim adaptades al currículum propi.
- Tasca: Valoració de les xarxes socials, sí o no.
- Tasca: L'adreça electrònica al mòbil, captures
- Tasca: Facebook al mòbil, explicació d'un ús didàctic i captures
- Tasca: Twitter al mòbil, explicació d'un ús didàctic i captures
- Tasca: Instagram al mòbil, explicació d'un ús didàctic i captures
- Tasca: El moodle: Creació d'una pàgina adaptada al mòbil.
- Tasca: Creació de recursos URL adaptats al mòbil
- Tasca: Creació d'una tasca de text curt adaptada al mòbil.
- Tasca: Creació d'un glossari adaptat al mòbil
- Tasca: banc de preguntes del moodle, creació de preguntes V/F
- Tasca: banc de preguntes del moodle, creació de preguntes de resposta múltiple
- Tasca: Creació de qüestionari al moodle
- Tasca: Creació de qüestionari al Google
- Projecte: Creació d'un projecte d'una activitat didàctica on s'utilitzi de forma majoritària el mòbil a l'aula.
La persona formadora valorarà si han estat ben elaborades les tasques, i si veu que no ho estan o no són del tot correctes, proposarà les millores necessàries. Per superar el curs haurà de ser tot correcte i amb les millores aplicades.
En resum, les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en pdf.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori
Haver contestat l'enquesta de valoració final.
|
| |
E-mail |
info@aprenonline.org
|
| |
|
|
|